LXVI Olimpiada Matematyczna
Piotr Ambroszczyk (II A1) i Konrad Komisarczyk (II A1) zostali zakwalifikowani do zawodów trzeciego stopnia (fina³owych) LXVI Olimpiady Matematycznej. Piotr tym samym powtórzy³ osi±gniêcie sprzed roku.
Tak du¿y sukces to efekt ich olbrzymiego talentu i ciê¿kiej pracy. Finalistom olimpiady (lista finalistów) matematycznej przys³uguje:
? ocena celuj±ca z matematyki na koniec roku szkolnego;
? 100 % na maturze z matematyki (na poziomie podstawowym i rozszerzonym);
? prawo wstêpu na wiele wy¿szych uczelni (m.in. na Wydzia³y Matematyczne i Informatyczne najbardziej presti¿owych polskich uczelni).
Zawody fina³owe odbêd± siê 13 ? 14 kwietnia br. w £om¿y.
Piotrkowi, Konradowi i opiekunom serdecznie gratulujemy i ¿yczymy dalszych sukcesów!
Olimpiada Matematyczna jest najstarsz± olimpiad± przedmiotow± w Polsce powo³an± w 1949 r. Jej celem jest rozbudzenie zami³owania do matematyki w¶ród m³odzie¿y szkó³ ponadgimnazjalnych, wyszukanie jednostek o wybitnych zdolno¶ciach matematycznych, kszta³towanie umiejêtno¶ci samodzielnego zdobywania wiedzy oraz stymulowanie aktywno¶ci poznawczej m³odzie¿y uzdolnionej.
Zawody s± trójstopniowe i polegaj± na pisemnym, samodzielnym rozwi±zywaniu zadañ konkursowych.
Komitety Okrêgowe organizuj± zawody stopnia pierwszego i drugiego.
Zawody stopnia pierwszego rozpoczynaj± siê we wrze¶niu, a koñcz± w grudniu. Zadania zawodów stopnia pierwszego s± og³aszane najpó¼niej w pierwszym dniu roku szkolnego na stronie internetowej OM. Uczniowie rozwi±zuj± samodzielnie te zadania w domu, przy czym mog± zwracaæ siê z pytaniami do innych osób (tak¿e nauczycieli) w celu wyja¶nienia w±tpliwo¶ci.
W zawodach stopnia drugiego uczestnicz± uczniowie zakwalifikowani przez Komitety Okrêgowe natomiast w finale uczniowie zakwalifikowani przez Komitet G³ówny. Zawody stopnia drugiego i trzeciego s± dwudniowe. Ka¿dego dnia uczestnicy rozwi±zuj± trzy zadania wÿczasie 300 minut w warunkach kontrolowanej samodzielno¶ci.
Wiêkszo¶æ zadañ olimpijskich polega na ustaleniu lub uzasadnieniu tezy z podaniem pe³nego toku rozumowania z którego ta teza wynika.
Warto dodaæ, pomijaj±c oczywist± olbrzymi± pracê w³asn±, ¿e ch³opcy ju¿ od gimnazjum regularnie i bardzo chêtnie uczestniczyli w zajêciach kó³ka matematycznego w naszej szkole, a pó¼niej w wielu warsztatach i obozach naukowych.
SERDECZNE GRATULACJE !